mandag, september 17, 2012

Aldri fornøyd.

Hva er det som gjør at de fleste av oss aldri blir fornøyd med oss selv? Enten er vi for tynne, eller for tykke. Noen klager på at de er for lave, andre som meg  kan fortelle at det slettes ikke er bare fryd og gammen å rave 178 meter over havet, og at det ikke alltid er like kjekt når alle skal kommentere høyden din.

De med lyst hår vil ha mørkt hår, og folk med mørkt hår bleker håret. VI jubler når vi får skille etter soling, mens man i andre land gjør hva man kan for å bleke huden, så den blir mer vestlig.  Jeg kan ønske å være en annen, men hadde jeg vært fornøyd om jeg våknet opp en dag som dem? Det er mye jeg skulle ønske jeg kunne, eller kunne bedre, men jeg tenker sjelden på hva jeg kan, kanskje jeg til og med har vanskelig for å se at jeg kan det godt nok. 

Ingen kommentarer: