tirsdag, mars 25, 2008

I morgen blir jeg 30

Jeg tenkte at jeg til tross for at jeg bare er 30 faktisk har opplevd fire tår: 70-tallet, 80-tallet, 90-tallet og millenium. I løpet av de tredve årene har jeg gjort masse og latt være å gjøre masse. Jeg har vært glad, usikker, redd, modig, ledd, grått. Jeg har hatt magesmerter, hodepine, men også kriblende magefølelser. Jeg har hatt walkman, discman, minidisc og mp3 spiller. Jeg har gått på barneskole, videregående, folkehøgskole og universitet. Jeg har jobbet som bruktbokselger, pleieassistent, lærervikar, vikarassistent, og nå i det siste en slags redaktør.Håndskriften min er blitt finere og finere, jeg har lagt på meg, tatt av og lagt på meg igjen. Jeg har begynt å trene yoga, sluttet å trene yoga.Jeg har bodd i Trondheim, fått venner der og beholdt gode venner. Jeg har sett noen ha mer suksess enn det jeg selv mener jeg har. Jeg har vært sjalu, sint, stolt, smigret. Og enda er det mange som vil kalle meg ganske ung.

Ingen kommentarer: