lørdag, mars 10, 2007

Refleksjon over medievaner

Jeg har flere ganger fått loggskrivingsoppgaven "jeg er skriver". Derfor vil jeg nå lage en egen bloggskrivingsoppgave med tittelen: "jeg ,en lytter og seer".

Jeg har etter å ha vært i denne verden i snart 29 år funnet ut følgende om meg selv: Som radiolytter er jeg åndssnobb, som tv seer er jeg nærmest ukritisk. Jeg skal selvfølgelig utdype dette: De programmene jeg hører på radioen er: "Hallo i uken", "Radiofront" og da spesielt "ordfront", "Sånn er livet" og "Språkteigen". Noen ganger hører jeg også på "Kunstreisen" og ikke minst "radio Migrapolis". Jeg klarer ikke å våkne til noe annet enn p2 eller en vekkerklokke eller begge deler, og da er det "kulturbeitet" som er på, om jeg er flink og står opp tidlig. Alle disse programmene er fra en viss kulturkanal ja. Så dermed kunne jeg sikkert om jeg bare hadde snakket om mine lyttervaner kunne fremstå som ganske så intellektuell eller intellell som en eller annen sa.


Så er det tv vanene: Jeg har sett flere episoder av Dr Phil, Nannyhjelpen og diverse andre "vi hjelper deg på en uke" programmer. Jeg vet hva som foregår på hotell C. for tiden, og ikke minst "Hjemme og borte" (oversatt fra Australsk).

Jeg er svoren fan av G. girls og Raymond (Noe også Ullmann er, mammaen til Linn, for hun ser på Raymond"). Jeg tror dette viser mer enn noe annet at jeg er en sammensatt person, men det er sammensetningen som er merkelig.

Ingen kommentarer: