lørdag, mars 25, 2006

e-post dysleksi

Jeg har oppdaget at jeg ofte stokker om på bokstavene når jeg skriver e-brev og bloggmeldinger. Jeg kan for eksempel skrive ejg istedenfor jeg, og legger gjerne til en y på steder de ikke burde være. Dette gjør meg litt skamfull. For jeg er ikke kjent for å ha dårlig ortografi. På vitnemålet mitt fra første klasse på barneskolen står det at "Åshild leser flytende". Jeg ser på meg selv, som en som er god på/i rettskriving. Men denne forestillingen har fått en del skudd på bauen i det siste. Særlig når jeg er på veiledning og får vite at jeg må legge til et "på" hvis jeg skal skrive "måte". Så er jeg elendig på komma. Hva skjedde, hvor gikk det galt? Hvem er jeg nå ?
Når jeg skriver dette er jeg forresten blitt 28 år. Det er altså 21 år siden jeg leste flytende.

Ingen kommentarer: