torsdag, juni 23, 2005

Snart til bokbyen

Om ca en uke drar jeg for femte og (hvis sjebnen vil at jeg en gang skal bli ferdig masterstudent) siste gang som selger i bokbyen. Jeg gleder meg selvfølgelig til å treffe alle folkene igjen. Japps på seriesalget, Claus og Kari og deres morsomme kommentarer og Laura deres datter og daglig leder i bokbyen. Nynorsk antikvariat med Kjerland og Straumsvåg og ikke minst kundene. Særlig de som spør om jeg har en bok som er så tykk (også viser de med to fingre hvor tykk den er) og som søsteren deres hadde på 50 tallet og som hadde mange fine bilder. Eller når amerikanske turister spør om de innfødte har tv, eller hvem som malte breen blå. Førstepremien går uansett til paret fra Amerika som var sjarmert av at man i lille Norge hadde oppkalt et lite sted (Mundal) etter den Amerikanske visepresidenten den gangen.Jeg må bare være fullstendig fordomsfull og helt ukritisk og si " dumme, dumme folk." Eller for å si det som jeg sikkert ville sagt det for cirka 13 år siden "mongo bananflue".

Ingen kommentarer: