lørdag, mai 15, 2010

Lykke og glede

Huskeliste

Jeg er heldig, for jeg kan bruke språket.
Jeg er heldig for jeg har et stort ordforråd.
Jeg er heldig for jeg har lært meg å lese.
Jeg er heldig for for meg var det aldri noe problem å lære å lese.
Jeg er heldig for jeg kan skrive ganske rett.
Jeg er heldig, for jeg hadde foreldre som også kunne bruke språket.
Jeg er heldig, for jeg hadde foreldre som har et stort ordforråd.
Jeg er heldig, for jeg har foreldre som leste for meg.
Jeg er heldig, for jeg hadde foreldre som leste for meg, og som snakket om det vi hadde lest om.

Jeg har hatt flaks, for jeg har truffet flotte mennesker.
Jeg har hatt flaks, for jeg kunnet gråte foran mennesker.
Jeg har hatt flaks, for jeg har hatt mennesker rundt meg som har hørt på meg.
Jeg har hatt flaks, for jeg har hatt gode venner som har sagt hva de mener til meg.
Jeg har hatt flaks, for jeg har aldri måttet flykte fra noe.
Jeg har hatt flaks, for jeg har fått høre hva jeg er verdt.
Jeg er heldig, for jeg kan skrive.
Jeg har flaks, for jeg lever i tid da jeg kan skrive dette, og publisere det.

Ingen kommentarer: