torsdag, mars 09, 2006

Åshild irriterer seg over tv2 på kvinnedagen

I dag så jeg noe som gjorde meg skikkelig forbanna. God morgen Norge hadde et intervju med redaktøren av Rosa Prosa, en bok jeg skal lese, ja det skal jeg. Vår Staude satt der og turde (eller lot som hun ikke turde å si ordet" tehtåk. Så måtte den mannlige programlederen si det og Vår sa at hun var jo så blyg. Så intervjuet de Tonje Tornes og Marita et eller annet, om dette med jenter og tehtåk.
Vår var kritisk under hele intervjuet, og trakk frem en tekst som hadde provosert henne. Til slutt spurte de om pappaen til Tonje, Rune Larsen hadde lest boken og hva han syns om det hun gjorde. En ting er å være skeptisk til at noen klarer å lage provoserede litteratur om jenters seksualitet. Det kan jeg tåle. Men at de trekker inn Tonjes far som ikke har noe med denne saken å gjøre syns jeg er usaklig Nei nå skal jeg boikotte god morgen Norge. De kunne ihvertfall spart seg det kritiske intervjuet på kvinnedagen.

Gratulererer alle som tilhører den kategorien forresten (kvinner altså)

Ingen kommentarer: