fredag, mars 17, 2006

Barnesitat

Jeg starter herved en innsamling av morsomme barnesitat. Eller mer presist barnesitat jeg ler av, eller burde le av, eller bidragsyterne ler av.

Her kommer mine bidrag: Da fetteren min var liten slet han med den berømmerlige skj og kj. lyden sånn at ordet kjeks ble uttalt seks og kunne oppfattes som ordet sex.

En gang han hadde fått masse kjeks kom han med følgende replikk:"Åh det var så godt med sex at æ orke ikke bolle".

En annen morsom ting bidro jeg selv med som fireåring. Lillebror Magnus hadde nettopp kommet til verden og mine foreldrene hadde gitt meg en plastbadekrokodille. Den skulle visst hjelpe meg til å ikke bli så sjalu på den nye lillebroren min. Noe jeg faktisk ikke ble (sjalu altså). Når noen får barn og det er andre barn i familien er det alltid artig å snakke med de som er blitt storesøsken og gjerne stille litt opplagde spørsmål som : "Hva har du fått i dag". Jeg fikk dette spørsmålet av en slektning og svarte: " en krokodille" , så mye betød den broren altså.

Ingen kommentarer: