tirsdag, februar 14, 2006

Hyllest til mormor.

Mormor du var god, mormor du var toppen. Mormor født på dagen vi adopterte fra Amerika med rosa hjerter. Mormor du var redd, mormor du glemte. Men du var min og jeg savner deg. Jeg tenker at i år kunne vi hatt en stor fest for deg. For år hadde du fylt 85. Jeg kunne gi deg et bilde med små barn på. Jeg kunne gi deg et bilde med meg og lillebror. Eller jeg kunne spilt for deg, selv om det kunne bli falske toner og alle intervallene ikke ville være helt presise. Jeg hadde likt å ha deg her nå når jeg snart er ferdig masterstudent. Men vi mistet deg lenge før det. Vi mistet deg til sykdommen som gjorde at du glemmer. Vi mistet deg kanskje til en feilkobling i genmateriale bare et defekt gen. Vi visste ikke hvor mye som lå der i hukommelsen din.


Mormor vill fylt 85 år den 14, februar.

Ingen kommentarer: