lørdag, august 06, 2005

Åshild er frusrtert over oppgavens trege fremgang.

I dag prøvde jeg å skrive litt på masteroppgaven min. Jeg har ikke tenkt så mye på den i det siste, så jeg tenkte at nå er det vel tid for å la ferie være ferie og begynne. Men det gikk ikke. Jeg prøvde alt fra å skrive uten å tenke, til å klippe og lime fra andre ting jeg har skrevet før. Det som kanskje er mest skremmende med skrivesperre er alt jeg vet om det. Jeg har lest sikkert ørten fjørten artikler om hva man skal gjøre hvis man får skrivesperre. Så hjelper de ikke en døyt. Så akkurat nå er jeg litt irritert på alle som gir gode råd om skriving og hvordan takle skrivesperre. For det står ingenting i de bøkene om hva jeg skal gjøre når jeg har en god idé og ikke får skrevet den ned. Nei nå på jeg snart få en eller annen form for input. Gjerne i form av ros som egentlig er litt ufortjent. Ellers har jeg oppdaget at det er et mønster i måten folk reagerer når jeg forteller hva jeg skriver om:

Folk: Hva skriver du oppgave om?
Jeg: Om hvordan forfatterstudenter kommenterer hverandres tekster.
Folk: (Ser ned i bakken, ser ut som spørsmålstegn)
Jeg: (Prøver å forklare mer men gir opp)
Folk: OK (halventusiastisk)

Ingen kommentarer: