torsdag, august 25, 2005

Gallup

Hvorfor spør alle gallupfolk etter meg? Hvorfor er det akkurat jeg som blir spurt hver gang jeg er hjemme hos mamma og pappa og noen ringer som skal gjøre en markedsundersøkelse? Av en eller annen grunn vet de og om jeg er hjemme hos foreldrene mine eller på hytten.Så jeg er paranoid med god grunn. I sommer ringte de og sa jeg var valgt ut til å være med på en internasjonal undersøkelse. De visste navnet mitt og de visste at jeg var på hytten. Hvem er disse folkene? Hva vil de meg egentlig? Og jeg gir dem viljen deres. Så nå har jeg besvart spørsmål om norske skog og samfunnsansvar med mine egne ord. For sikkerhets skyld så klisjéfylt jeg kunne. Hva legger jeg i ordet samfunnsansvar. Ha, jeg må le, jeg må himle med øynene og smile overbærende. Hva legger du i ordet samfunnsansvar?... Barnevakt legger jeg i det ordet. Så kan folk tolke videre utifra det.

Ingen kommentarer: