tirsdag, mai 24, 2005

Åshild undres over reklamen til bokklubbene.


Etter at han som er minister for det trendy og næringslivske og som har samme initialer som en sjokololade- M.M, har gjort det litt lettere for de som selger bøker å selge bøkene like billig som det bokklubbene gjør. Så må bokklubbene reklamere for seg selv. Det gjør de på den måten at i reklamefilmen ringer forfatterne på døren til folk og sier navnet sitt og ”du har bestilt meg”. I den ene reklamefilmen er det en liten D. Solstad som hilser på den store.

Jeg får meg ikke til å tenke noe annet et dette må være litt pinlig for forfatterne. Å selge seg selv og dessuten oppleve hvor utrolig kreative reklamefolkene mente de var når de fant på det med den lille Solstaden som hilste på den store. Litt sånn lek med ord. Jeg innbiller meg at de (reklamefolkene) var strålende fornøyd med den idéen. Men hva syns forfatterne?....

Ingen kommentarer: